Masz firmową stronę internetową, a może prowadzisz blog? W takim razie na pewno chcesz dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą czy poruszanymi w artykułach zagadnieniami. W zwiększeniu widoczności serwisu pomogą przede wszystkim dobrze zoptymalizowane treści. Jak z ich pomocą zadbać o pozycjonowanie strony? Zobacz!
Teksty SEO — czym są?
Treści SEO mają budować widoczność strony internetowej w rezultatach wyszukiwania. Dla takich tekstów ważne są takie kwestie jak m.in.: dobór fraz kluczowych z pomocą narzędzi SEO, oryginalność na tle konkurencji, wartość dla odbiorcy oraz przejrzysta struktura treści z nagłówkami, wypunktowaniami i krótkimi akapitami. Istotne jest również linkowanie wewnętrzne prowadzące do powiązanych z danym tekstem zagadnień. W jaki sposób krok po kroku stworzyć treści pozycjonujące serwis? Przedstawiamy poniżej.
Przeprowadź research fraz kluczowych
Pierwszy krok podczas tworzenia treści SEO to wybór właściwych fraz kluczowych użyciem Senuto, Surfer SEO czy SEMSTORM. Sprawdź liczbę wyszukiwań słów. Te z mniejszą liczbą wcale nie są niewłaściwym wyborem, ponieważ często są to frazy z długim ogonem mające przynajmniej cztery wyrazy oraz dokładniej określające przedmiot zainteresowania użytkownika. Zweryfikuj także konkurencyjność fraz kluczowych. Do tworzenia treści SEO należy użyć słów cechujących się niską bądź średnią konkurencją.
Wspomniane frazy long tail doskonale sprawdzają się jako śródtytuły, np. „co jeść na diecie ketogenicznej”, „jakie warzywa są najzdrowsze”, „gdzie kupić ubrania z dobrym składem”.
Pamiętaj o użytkownikach
Oczywiście wykorzystanie fraz kluczowych jest bardzo istotne, nie oznacza to natomiast, że tekst SEO ma jedynie zawierać wszystkie wybrane słowa kluczowe w ściśle określonej liczbie. Algorytmy Google wciąż są dopracowywane i coraz ważniejsza staje się wartość treści dla użytkowników. Dlatego tak ważne jest zgłębienie potrzeb odbiorców i koncentracja na nich w trakcie pisania tekstu. Przemyśl więc, kto należy do grupy docelowej, jakie są jego problemy i potrzeby, status prywatny, zawodowy i majątkowy, a także wiedza dotycząca branży.
Stosuj język korzyści
Teksty SEO powinny także przedstawiać korzyści z wyboru danych produktów bądź usług. Oczywiście nie muszą znajdować się na tak zaawansowanym poziomie prezentacji korzyści jak tekst sprzedażowy, ale powinny chociaż częściowo odwoływać się do potrzeb klientów. Wskaż, jakie funkcje produktów i w jaki sposób wpłyną na życie klienta oraz czym artykuł wyróżnia się na tle konkurencji. Staraj się unikać utartych fraz często spotykanych na różnych stronach.
Zadbaj o formatowanie treści SEO
To, jak tekst zostanie zaprezentowany na stronie internetowej, jest bardzo istotne dla czytelnika. Internetowy odbiorca wymaga treści, która nie będzie miała formy trudno przyswajalnej ściany tekstu. Dlatego podziel publikację SEO na akapity, przygotuj przyciągające uwagę nagłówki, zadbaj także o wypunktowania oraz pogrubienia ułatwiające lekturę. Uatrakcyjnij treść również multimediami, grafikami, zdjęciami i filmami. Nie pomiń nadania nazw zdjęciom i wprowadzenia atrybutów alt z frazą kluczową.
Pamiętaj o poprawności tekstów
Edytory nie wychwytują wszystkich pomyłek, a czasem wręcz wprowadzają w błąd. Po zakończeniu pisania sprawdź tekst pod względem językowym – zwróć uwagę na szyk zdań, interpunkcję i stylistykę. Nie rób tego natychmiast po skończeniu artykułu. Najlepiej wróć do tekstu po pewnym czasie lub zleć redakcję doświadczonemu redaktorowi, który dostrzeże przeoczone błędy.
Umieść linki wewnętrzne w treściach
Ważnym elementem treści SEO są też linki wewnętrzne stanowiące odnośniki do tematycznie powiązanych podstron w obrębie serwisu. Wybierz adresy URL istotne z biznesowej perspektywy.
Stwórz meta title i meta descritpion
Optymalizacja tekstu pod SEO obejmuje również stworzenie metaznaczników wyświetlanych w wynikach wyszukiwania, takich jak meta title i meta description. Tytuł strony, jako jeden z czynników wpływających na ranking, powinien zawierać słowa kluczowe. Frazy warto umieścić także opisie witryny zachęcającym użytkowników do kliknięcia w link.
Interesuje Cię pozycjonowanie strony internetowej w Lublinie czy innym mieście, w trakcie którego specjaliści zadbają o dobre treści? Możesz skontaktować się z agencją IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie. Firma zadba zarówno o SEO Twojego serwisu, jak i zajmie się innymi ważnymi z biznesowej perspektywy działaniami.
Artykuł sponsorowany